Svetainės struktūra www.vgtu.lt Mano VGTU Medeinė

Apie katedrą

VGTU Intermodalinio transporto ir logistikos kompetencijos centras (ITLKC) buvo įkurtas 2007m. mokslininkų ir transporto verslo iniciatyva.
ITLKC, kaip unikalaus ir novatoriško analitinio centro, šalyje susikūriną paskatino intesyvėjantys globalizacijos procesai, darantys žymią įtaką ir Lietuvos transporto rinkos plėtros tendencijoms. Vakarų Europos valstybių praktika rodo, kad atsaku į dinamiškus politinius ir ekonominius pokyčius galėtų tapti naujos transporto sistemos organizacijos formos, orientuotos į efektyvų įvairių transporto rūšių bendradarbiavimą ir integraciją. Tam turėtų efektyviai talkinti tyrėjų ir verslo struktūrų bendradarbiavimas. Tokio bendradarbiavimo pridėtinės vertės suvokimas paskatino VGTU grupę mokslininkų ir tyrėjų institucianalizuoti inovatyvią struktūrą, kuri sudarytų prielaidas mokslo, valstybės institucijų ir transporto pramonės atstovams veikti kartu, siekiant maksimalaus nacionalinės transporto sistemos efektyvumo.
Pagrindinė ITLKC veikla yra orientuota į Lietuvos  transporto sistemos intermodalumo stiprinimą, pabrėžiant, kad būtent intermodalumas, kaip transporto rūšių sąveikos forma, yra esminis veiksnys, plėtojant konkurencinius pajėgumus tarptautinėse transporto paslaugų rinkose. Todėl ITLKC tikslas rengti moksliškai pagristas rekomendacijas kaip užtikrinti glaudesnę skirtingų transporto rūšių integraciją į vieną konkurencingą transporto ir logistikos grandinę.
Atsižvelgiant į unikalią Lietuvos geostrateginę padėtį, akivaizdu, kad būtent efektyviai veikianti ir konkurencinga transporto sistema yra gyvybiškai svarbi tiek Lietuvos Europos politikos, tiek ir apskritai ūkio raidos sėkmės prielaida. Todėl ITLKC misija ir vizija – efektyviai talkinti integruoti nacionalinę transporto sistemą į regioninį, europinį transporto sistemų tinklą ir transporto paslaugų pasaulinę rinką, taip priderinant nacionalinę transporto sistemą prie globalios rinkos tendencijų ir amortizuojant jos jautrumą šiandieniniams iššūkiams.
Pagrindiniai ITLKC uždaviniai:
  • Vykdyti mokslinius ir tiriamuosius darbus intermodalinio transporto srityje;
  • Talkinti plėtojant Baltijos jūros regiono intermodalinį transporto tinklą;
  • Skleisti informaciją apie intermodalinio transporto plėtrą ir inovacijas;
  • Skatinti bendradarbiavimą tarp mokslininkų, institucijų ir verslo atstovų nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu;
  • Teikti siūlymus valstybės institucijoms dėl transporto politikos strategijos ir įgyvendinimo priemonių;
  • Organizuoti apskritojo stalo diskusijas, seminarus ir konferencijas, susijusias su intermodalumo plėtra ir tobulinimu;
  • Skatinti miestų ir regionų intermodalinio transporto plėtrą, viešų/privačių intermodalinių centrų steigimą ir jų plėtrą Lietuvoje;
Jau 2008 m. VGTU ITLKC, kartu su 7 tokio tipo centrais iš Belgijos, Vokietijos, Nyderlandų, Rumunijos, Suomijos, Jungtinės Karalystės buvo pripažinti labiausiai atitinkančiais Europos Komisijos (EK)politiką intermodalinio transporto plėtotės srityje ir gavo EK finansinę paramą, savo veiklai, projekto CIPROC rėmuose.
ITLKC aktyviai dalyvauja vykdant Europos Komisijos inicijuotus projektus Framework Programme (PROMIT, CIPROC, MOTOS, BESTUF II, BE LOGIC, B2B LOCO, BESTFACT. eMAR ) ir INTERREG (East-West Transport Corridor (EWTC), TransBaltic, EWTC II, RBGC) ir kitus EK projektus (TEN-T Connect, Baltic Transport Outlook 2030).
 
Nuo 2007 m. ITLKC vykdo Lietuvos Intermodalinio Transporto Technologijų Platformos administruojančio partnerio funkcijas.
Nuo 2010 m. ITLKC atlieka Tarptautinės Rytų – Vakarų  Transporto Koridoriaus Asociacijos (angl. EWTCA) jungiančios 37 partnerius iš 13 Europos ir Azijos šalių, sekretoriato funkcijas.
Užsienio mokslo ir studijų institucijos:
  1. Wismar University of Technology, Vokietija
  2. NetPort.Karlshamn AB, Švedija
  3. Transport Economics  Centre University of Maribor Slovenia
  4. Institute of  Spatial Planning, Development and Foreign Relations Russia
  5. Instituts Français des Sciences et Technologies des Transports de l'Aménagement et des Réseaux, Prancūzija
  6. Instituto Technologico del Embalaje Transporte y Logistica, Ispanija
  7. University of Newcastle upon Tyne – Newrail, Didžioji Britanija
  8. University of Westminster, Didžioji Britanija
  9. Syddansk Universitet, Danija
  10. University Of Piraeus Research Centre, Graikija
 
Lietuvos mokslo ir studijų institucijos
  1. Kauno techniko universitetas
  2. Klaipėdos universitetas
Lietuvos valstybinės institucijos:
  1. LR susisiekimo ministerija
  2. LR Užsienio reikalų ministerija
  3. Pagrindinių Lietuvos miestų savivaldybės (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių)
Ūkio subjektai
  1. AFT-IFTIM, Prancūzija
  2. Amsterdamo uostas, Nyderlandai
  3. Asia Continental Landbridge Logistics Association Council, Kinija
  4. Baltarusijos ekspeditorių asociacija, Baltarusija
  5. Baltijsk savivaldybė, Rusija
  6. BELINTERTRANS-transport-logistics center, Baltarusija
  7. Berlin-Brandeburg Logistic Network, Vokietija
  8. Blekingės Regionas, Švedija
  9. BMT Group Ltd, Didžioji Britanija
  10. CLMS Limited, Didžioji Britanija
  11. Conseil Europeen De L’equipment Naval, Belgija
  12. COSCO, Kinija
  13. Danaos Shipping Company, Graikija
  14. Det Norske Veritas As, Norvegija
  15. DFDS Sea ways
  16. DHL Global Forwarding, Vokietija
  17. Ebos Technologies Ltd, Kipras
  18. Econsult Betriebsberatungesellschaft MBH, Austrija
  19. European Association For Forwarding, Transport, Logistics And Customs Service, Belgija
  20. European Community Shipowners Associations, Belgija
  21. Europos intermodalinė Asociacija, Belgija
  22. Gruppo CLAS SRL, Italija
  23. Hohhot Export Processing Zone, Kinija
  24. ICAP Shipping Ltd, Didžioji Britanija
  25. Inchcape Shipping Services Holdings Limited, Didžioji Britanija
  26. Inlecom Systems Ltd, Didžioji Britanija
  27. Interporto Bologna Spa, Italija
  28. IVECO, Italija
  29. Karhamno miesto savivaldybė, Švedija
  30. Karshamn uostas, Švedija
  31. Kazachstano geležinkeliai TemyrZholy
  32. Lietuvos geležinkeliai
  33. Lietuvos krovos kompanijų Asociacija
  34. Lietuvos laivų savininkų asociacija, Lietuva
  35. Limarko, Lietuva
  36. Linava, Lietuva
  37. Lineka, Lietuva
  38. LOHR industrie, Prancūzija
  39. Maritime Administration Of Latvia, Latvija
  40. Market & Opinion Research International Limited, Didžioji Britanija
  41. MARLO AS, Norvegija
  42. MJC2 Ltd, Didžioji Britanija
  43. Mobycon, Nyderlandai
  44. Nautical Enterprise Centre Ltd, Airija
  45. NECL, Airija
  46. PANTEIA, Nyderlandai
  47. Planung Transport Verkehr AG, Vokietija
  48. Plaske Ukraina
  49. Port Authority Of Valencia, Ispanija
  50. Portbase Bv, Nyderlandai
  51. PPL 33-55, Ukraina
  52. Promotion of Operational Links with Integrated Services, Belgija
  53. Rapp Trans AG, Čekijos respublika
  54. Rubicon, Rusija
  55. Shipserv Ltd, Didžioji Britanija
  56. Societe De Gestion De Terminaux Informatiques, Prancūzija
  57. Šiaulių oro uostas
  58. Terminal of Mockava
  59. The Royal Ministry Of Fisheries And Coastal Affairs – Fiskeri – Og Kystdepartementet, Norvegija
  60. Tuuchin Co. Ltd., Mongolija
  61. Ukrainos geležinkeliai
  62. UKRZOVNISHTRANS, LLC, Ukraina
  63. Valenciaport Foundation, Ispanija
  64. Valtion teknillinen tutkimuskeskus, Suomija
  65. Vilteda, Lietuva
  66. VPA Logistic,s Lietuva
  67. Wartsila Oyj Abp, Suomija